Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Коронавирусът – как да пътуваме

Назад

Перу

Актуализирано на 05.07.2021 г.

Препоръчваме на българските граждани да се въздържат от пътуване!

1. Ограничителни мерки за влизане в страната:

Всеки, който влиза на територията на Перу е длъжен да представи документ, доказващ отрицателен резултат от лабораторен тест RT-PCR за коронавирус SARS-CoV-2 (covid-19) или бърз антигенен тест, направен в рамките на 72 часа преди влизането в страната.
Всички пътници трябва да направят предварителна онлайн регистрация на адрес:
https://e-notificacion.migraciones.gob.pe/dj-salud/
Потвърждението за регистрация трябва да се покаже при качване в самолета.

 


2. В случай на задължителна карантина за български граждани, възможности за освобождаване от карантина /налични лаборатории на летища/след кой ден най-рано може да се направи тест на място:

Няма.

 

3. Транзитно преминаване /PRC тест/антигенен тест/свободно /до колко часа/ транзитни коридори:

 

4. Въведени ограничения/забрани за вносителите/износителите на стоки и услуги:


5. Граничен режим/отворени/затворени граници/летище/:

Въздушните границите на Перу са отворени.
Забранено е влизането на пътници (с изключение на перуанци и постоянно пребиваващи в Перу чужденци), които пристигат от Южна Африка, Бразилия или Индия или през последните 14 дни са били на територията на някоя от тези държави.

6. Вътрешни мерки /полицейски час/забранен вътрешен транспорт:

носенето на маски на обществени места е задължително; на територията на летища, търговски центрове, банки и супермаркети е задължително носенето на „двойна маска“;
-страната е разделена на зони, в които се прилагат различни рестриктивни мерки, в зависимост от степента на риска. За районите с най-висока степен на риск има наложена забрана за придвижване в часовете между 22:00 и 04:00 ч. Повече за разпределението на градовете по рискови зони и съответните рестриктивни мерки:
https://www.peru.travel/archivos/PROMPERU-INFORMA-ENG-21JUN21.pdf

При наличие на допълнителни въпроси гражданите могат да пишат на следните електронни адреси:
[email protected] [email protected]

Република България няма функциониращо посолство в Лима. В Перу е акредитирано посолството на Република България в Бразилия, Бразилия.

Държави

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Ситуационен център

02 948 2404 [email protected]

Консулски отношения

02 948 2365 [email protected]

Следвайте ни

в социалните мрежи

Приемна за граждани

02 948 2018 Понеделник - петък от 09:00 до 17:30 ч.

Полезни съвети

Рискове за сигурността

Риск за сигурността, различен от познатите в България, съществува при всяко напускане на страната. Запознайте се с наличната информация за пътуващи – обща и за всяка конкретна дестинация, относно евентуалните рискове, които биха поставили под заплаха Вашето имущество, свобода на придвижване, здраве, а в екстремни случаи и Вашия живот. При планирането на пътуването и по време на пребиваването си зад граница, освен наличните тук и в задграничните представителства на България и държавите-членки на Европейския съюз данни, препоръчваме да следите редовно и информацията на местните медии за обстановката в държавите и местата по маршрута на пътуване.

Предупреждение за пътуване

Министерството на външните работи на Република България по правило публикува предупреждения за въздържане от пътуване само за районите, в които се водят военни действия (ситуация на война или Гражданска война в дадена страна), където съществува реална обща заплаха за живота.

Поведение при кризисни ситуации

В случай на кризисни ситуации - природни бедствия, възникване на военни конфликти, терористични актове, политически размирици и др., следва незабавно да се свържете с най-близкото българско задгранично представителство. При липсата на такова, можете да се свържете с представителството на ЕС или на държава-членка на ЕС, което да предостави, в рамките на възможностите си, защита, съдействие и помощ на българските граждани.

Важни данни в случай на нужда

Когато изпаднете в нужда по време на пребиваването си в чужбина, за да Ви бъде оказана по-експедитивно помощта, от която се нуждаете, е необходимо да можете да предоставите следните основни данни:

  • номер на паспорта, издаден на (дата) и валиден до (дата).
  • пътна застраховка - номер на полицата
  • кръвна група
  • Лица за контакт, които да бъдат уведомени (име, адрес, телефон, e-mail)

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация