Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Транспортна ситуация в Северна Гърция

06 Февруари 2013

По информация на гръцките власти и на българското генерално консулство в Солун пътната обстановка в Северна Гърция остава усложнена и много динамична предвид големите струпвания на селскостопанска техника около основните пътни артерии по направленията Промахон-Серес и Серес-Солун, както и по улиците на самия град Солун. По данни на полицейските органи до момента не са налице съществени затруднения в трафика с изключения на някои спорадични сблъсъци на протестиращите фермери с полицията, която своевременно е освободила засегнатите пътни участъци.

Понастоящем фериботните връзки по гръцките пристанища са възстановени, постепенно се нормализира обстановката и е започнало изпълнението на редовните линии. Пристанищните работници продължават своята мобилизация и ще се включват в общата стачка на Конфедерацията на гръцките работници на 20 февруари 2013 г.

Българските граждани, на които предстои пътуване, следва да избягват маршрутите, включващи пристанищата в Гърция в деня на обявената обща стачка на 20 февруари 2013 г. и следващите няколко дни, както и задължително предварително да се информират от превозвачите си за евентуални очаквани от тях или възникнали проблеми с разписанието във връзка с повишената стачна активност на пристанищните работници.

Пътуващите по море следва да имат предвид и правата си съгласно Регламент 1177/2010 г. на ЕП и Съвета. Съгласно регламента в случай на отмяна или закъснение на пътническа услуга, пътниците имат право на обезщетение, освен когато отмяната или закъснението са резултат на атмосферни условия, застрашаващи безопасната експлоатация на кораба или на извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати дори след вземане на всякакви разумни мерки, не са присъщи на нормалното упражняване на дейността на съответния превозвач и се намират извън ефективния му контрол. Сред извънредните обстоятелства са природните бедствия, трудовите спорове /стачки/, спасителни операции по море и др.

В случай на закъснение с повече от 90 минути или отмяна на дадена пътническа услуга или круиз и при условие, че има разумна възможност, на пътниците следва да се предлагат безплатно закуски, храна или напитки в зависимост от времето на чакане. Когато закъснението или отмяната на заминаването изисква допълнителен престой от една или повече нощи за пътника, превозвачът следва да му предложи безплатно подходящо настаняване на борда или на брега, както и превоз между пристанищния терминал и мястото на настаняване.

Пътникът няма право на помощ от превозвача, когато е бил уведомен за отмяната на пътуването или закъснението преди покупката на билета. Нямат право на помощ и пътниците с отворени билети, до уточняване на времето на заминаване, с изключение на пътниците, които имат абонамента карта или сезонен билет.

Наличието на договор за пътническа услуга, който дава право на споменатите по-горе обезщетения, се доказва с валиден документ или друго доказателство за договор за превоз /билет/.

Вижте още съобщения от:

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация