Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Индонезия затваря границите си от 1 януари 2021 г.

29 Декември 2020

Правителството на Република Индонезия временно затваря границата за всички чуждестранни граждани, считано от 1 януари 2021 г. до 14 януари 2021 г., и това положение ще бъде съответно преразгледано след тази дата в зависимост от последните развития на ситуацията с COVID-19 . Разпоредбите на допълнението към Националната работна група за работа с COVID-19 с циркулярно писмо номер 3/2020 все още се прилагат за всички чуждестранни граждани, пристигащи в Индонезия, считано от 28 декември 2020 г. до 31 декември 2020 г. Това означава, че чуждестранните граждани, които пристигнат в Република Индонезия до 31 декември т.г. включително, ще трябва да спазват стриктно установените със споменатото по-горе циркулярно писмо здравни протоколи, а именно: да представят документ на английски език за отрицателен PCR тест, взет поне 48 часа преди пристигането им в Индонезия, прикачен към приложението Indonesia Health Card Alert (eHAC). При пристигането им ще им бъде направен повторен RT-PCR тест от индонезийските власти и ще бъдат поставени под карантина за 5 дни в определени от правителството хотели. Това се отнася и за чуждестранните дипломати и членовете на техните семейства, с изключение на ръководителите на дипломатически представителства и членовете на техните семейства. След периода на карантина ще им бъде направен нов RT-PCR тест и ако той се окаже отрицателен, те ще бъдат освободени. В противен случай ще бъдат заведени в определените от правителството болници за лечение.

От 1 януари до 14 януари 2021 г. включително на всички чуждестранни граждани, които пътуват от чужбина и влизат в Индонезия, или чрез директен полет или транзитен полет, временно е забранено да влизат в Индонезия, с изключение на притежателите на дипломатическа виза и служебни паспорти, които пътуват до Индонезия с цел официално посещение на министерско ниво или посещение на по-високо ниво, при условията на много стриктно спазване на установените здравни протоколи.

Следните чуждестранни граждани, които пътуват от чужбина остават изключения от забраната за влизане в Индонезия, но ще трябва да се придържат стриктно към здравния протокол:
- Притежатели на дипломатическо и официално/служебно разрешително за престой;
- Притежатели на карта за временно пребиваване в Индонезия (KITAS) и карта за постоянно пребиваване в Индонезия (KITAP).

Пътуващите до Индонезия, пряко или транзитно през друга страна, ще трябва да представят отрицателен RT-PCR тест, който да има валидност за максимален период от 2 x 24 часа или 48 часа преди времето за отпътуване и да е направен в страната, от която идва пътникът, който следва да бъде представен за здравна проверка при пристигането и да е прикачен към e-HAC Indonesia (health portal), който може да бъде свален онлайн. При пристигането си чуждестранните граждани трябва да преминат през повторен RT-PCR тест и да изкарат 5-дневна задължителна карантина за своя сметка в определените хотели, които са получили сертификат от Министерството на здравеопазването, свързан с прилагането на COVID-19. Единствено ръководителите на дипломатически представителства/посланиците са освободени от преминаване на петдневната карантина в определени от правителството хотели. На тях се разрешава да изкарат петдневната карантина в резиденциите си.
Чуждестранните граждани, които показват положителен резултат след RT-PCR теста, се лекуват в болницата, определена за чуждестранни граждани, за своя сметка;

След преминаване на 5-дневната задължителна карантина, чуждестранните граждани правят повторно RT-PCR тест:

а. Ако тестът покаже отрицателен резултат, чуждестранните граждани имат право да продължат до крайната си дестинация;
б. Ако тестът покаже положителен резултат, чуждестранните граждани се лекуват в болницата, определена за чуждестранни граждани за тяхна собствена сметка.

Обръщаме сериозно внимание, че описаните по-горе разпоредби са валидни за цялата територия на Република Индонезия, включително остров Бали. Посолството на Република България в Джакарта силно препоръчва на българските граждани да не предприемат пътувания до Индонезия, включително до остров Бали. Препоръчва се също на българските граждани да следят съветите на местните власти и местните медии за актуална надеждна информация, както и да осъществят контакт с авиокомпаниите и туристическите агенции относно изискванията за влизане в Индонезия поради честите промени в тях.
При необходимост от съдействие българските граждани в Индонезия могат да се свържат с посолството на Република България в Джакарта, в работно време на (+62) 21 390 40 48, а в извънработно време на (+62) 81296000691, както и чрез e-mail адреса на посолството: [email protected]
---
Сигнали и молби за съдействие при бедствени ситуации на български граждани се приемат денонощно и на телефонните линии на дирекция "Ситуационен център": +359 2 948 24 04; +359 2 971 38 56 или на имейл: [email protected].
МВнР препоръчва на българските граждани, при пътувания в чужбина, да се възползват от възможността да се регистрират в рубриката "Пътувам за…” на следния адрес: https://mfa.bg/bg/embassyinfo.

 

Вижте още съобщения от:

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация