Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Консулски услуги в Генерално консулство Истанбул

 

КОНСУЛСКИ УСЛУГИ

Информация  за  предоставяните   консулски  услуги  в  Генералното консулство на Р. България в Истанбул, Република Турция

Издаване на български лични документи и временни документи за пътуване

Всеки български гражданин, пребиваващ в страната, може да подаде заявление в посолството в Анкара, ГК-Истанбул, ГК-Одрин и КК-Бурса за издаване на паспорт, лична карта и временен паспорт.

За ГК-Истанбул са валидни следните правила:

Без нужда от запазване на дата и час - за подаване на заявления за издаване на временен паспорт на български граждани, които пребивават в чужбина и не притежават валидни документи за пътуване или за самоличност за срок, съобразен с необходимото време за завръщане в Република България - понеделник-четвъртък от 8:30 часа до 12:30 часа, с изключение на хуманитарните случаи, които се разглеждат с приоритет и без ограничения за работно време.

За подаване на заявления за издаване на български лични документи (лична карта и/или паспорт) – предварително е необходимо запазване на дата и час на адрес: https://consulatebg.eu/book

Справка за получените български лични документи в Консулската служба, може да бъде направена на следната Интернет страница, след въвеждане на ЕГН: https://www.consulatebg.eu/status

Получаване на готови български лични документи - всеки петък от 8:30 часа до 12:30 часа.

Българските граждани, които имат валидна биометрия, снета преди не повече от 59 месеца, могат да използват услугата за онлайн заявяване на лични документи, на адрес: https://e-usluga bds.mfa.bg

С цел по-бърза доставка и получаване на новоиздадените български лични документи, българските граждани могат да се възползват от услугата:

Доставка на нови лични документи в чужбина с DHL

Заплащането на куриерската услуга към DHL се извършва само след като заявлението бъде одобрено и бъде извършено плащане на услугата за издаване на заявения документ за самоличност.

Куриерската услуга на DHL следва да бъде заплатена по банков път само когато сте избрали да ползвате „Бърза услуга“.

Услугата може да бъде заплатена от един човек, а от нея да се възползват до 8 души. Така можете да поделите този разход с приятели, съседи или близки.

Предплатената куриерска услуга не предполага и не включва по-бързото изготвяне на заявените от Вас лични документи.

Изготвените Ви лични документи не могат да бъдат изпращани на друг адрес, освен този на съответното задгранично представителство.

Сумата за услугата възлиза на 35,78 евро /EUR/ или 69,98 лева /BGN / и се превежда на следната банкова сметка:

  1. За плащане в EUR:

Beneficiary: DHL EXPRESS BULGARIA EOOD

Beneficiary’s IBAN No: BG40UNCR70001523563800

Beneficiary’s Bank: UniCredit Bulbank AD

BIC/SWIFT Code: UNCRBGSF

Beneficiary’s Bank Address: 7, Sveta Nedelya square, Sofia 1000, Bulgaria

  1. За плащане в BGN:

Beneficiary: DHL EXPRESS BULGARIA EOOD

Beneficiary’s IBAN No: BG94UNCR70001523563798

Beneficiary’s Bank: UniCredit Bulbank AD

BIC/SWIFT Code: UNCRBGSF

Beneficiary’s Bank Address: 7, Sveta Nedelya square, Sofia 1000, Bulgaria

Като информация за плащането задължително изпишете:

BDS_името на града_Вашето име. Пример: BDS_Istanbul_Ivan Ivanov Ivanov

Това е необходимо, за да може плащането да бъде разпознато като Ваше плащане за изпращане на изготвените лични документи и да бъде потвърдено от финансовия отдел на куриерската фирма.

Задължително поискайте документ от банката, че сте извършили плащането и го прикачете заедно със сканираното копие на заявения личен документ и актуална снимка в Автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР.

Когато с едно плащане заявявате доставката на лични документи на повече от едно лица, следва да предоставите точните имена и заявените по вид документи (лична карта, паспорт или свидетелство за управление на МПС) в консулската служба, в която подавате заявлението.

 

Нотариални удостоверявания

Нотариални  удостоверявания  (заверка на подпис, заверка на съдържание, преписи на документи  и др.)  –  понеделник - четвъртък от  8:30  часа до 12:30  часа., без нужда от предварително запазване на дата и час.

Българско гражданство

Запазване на дата и час за подаване на документи за установяване наличието на българско гражданство, възстановяване на българско гражданство, придобиване на българско гражданство, освобождаване от българско гражданство - е-mail: [email protected].
Получаване на готови удостоверения за българско гражданство и други документи по процедурите, свързани с българско гражданство – понеделник-петък от 8:30 часа до 12:30 часа.


Виза тип „Д“
Необходимо е предварително запазване  на  дата  и  час  за  подаване  на  документи  за издаване на виза тип „Д“ - е-mail: [email protected].  
Справка  за  статуса  на  подадено заявление за издаване на виза тип „Д“ -  от 14:00 до 16:00 часа всеки работен ден на телефон  +90 212 281 06 01.

Информация за заявителите, получили отговор на подадените заявления за издаване на виза тип Д - всеки четвъртък в 17:00 часа и на:  https://www.facebook.com/GCinIstanbul?mibextid=LQQJ4d


Виза тип „С“
Приемът на заявления за издаване на виза тип „С“  се осъществява в офиса на външния доставчик  на услуги „VFS Global”  на   адрес  Hacımehmet  Mah. Kurtuluş  Deresi  Cd. No. 29 (Elysium Soul), Beyoğlu, İstanbul.“

Заверки и легализации

За признаване в България на публичен документ, издаден от чужда държава, и обратно, български публичен документ да бъде признат в друга държава – документите трябва да бъдат преведени и снабдени с „апостил”, съгласно Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, приета в Хага на 5 октомври 1961 г., по която са страни България и Турция. Преводът трябва да бъде извършен от заклет преводач и да бъде направена заверка на неговия подпис или от акредитираните към ГК-Истанбул преводачи, чиито подпис се заверява в Консулската служба.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация