Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Прием в консулската служба на посолството на Република България в Берлин

Прием в „Консулската служба“ на Посолството на Република България в Берлин

(актуализирана към 08.02.2021 г.)

1.       Прием за подаване на заявления за издаване на документи за самоличност

Приемът за подаване на заявления за издаване на лични карти, на паспорти и на временни паспорти в „Консулската служба“ на Посолството на Република България във Федерална република Германия се извършва с предварително запазени дата и час.

Получаването на издадени документи за самоличност се извършва без предварително запазени дата и час,  в утвърденото приемно време, при стриктно спазване на санитарно-епидемиологичните изисквания и на изискванията за сигурност.

Приемно време на „Консулската служба“ : в работни дни, в понеделник, вторник, четвъртък и петък от 09:00 ч. до 12:30 ч.; в сряда : от 14:00 ч. до 16:30 ч.

Дата и час за прием за подаване на заявления за издаване на лични карти, на паспорти и на временни паспорти могат да бъдат запазени чрез интернет-платформата eBDS (https://www.consulatebg.eu/) или на телефон + 49 30 201 09 22 (в работни дни, от 08:30 ч. до 16:00 ч.).

ВАЖНО! Допълнителна информация относно реда и условията за подаване на заявление за издаване на лична карта можете да намерите  тук, на заявление за издаване на паспорт - тук , а на временен паспорт - тук.

При влизане в приемните помещения на „Консулската служба“ на Посолството в Берлин сте длъжни да удостоверите самоличността си с документ за самоличност (лична карта, паспорт или временен паспорт) и да представите удостоверение за адресна регистрация (Meldebescheinigung) и попълнено заявление.

ВАЖНО! Когато адресната Ви регистрация не е в консулския окръг на Посолството в Берлин, или нямате адресна регистрация, или считате, че е налице нетърпящ отлагане случай, в който са заплашени животът и здравето на български граждани,  следва предварително  да отправите мотивирано искане по електронна поща на адрес BDS@bgrberlin.de, като :

· обосновете искането за прием по изключение,

· задължително посочите своите пълни имена, дата и място на раждане, адрес на пребиваване във ФРГ и телефон за контакти.

Исканията за прием по изключение в “Консулска служба“ на Посолството на Република България във Федерална република Германия във връзка с издаване на лични карти, паспорти или временни паспорти следва да бъдат изпращани само на адрес BDS@bgrberlin.de.

Решенията по молбите се вземат от завеждащия  “Консулска служба“.

Внимание! Неправилно попълненото заявление и предоставянето на неверни данни, в това число и относно адресна регистрация, са основание за отказ да бъдете допуснати, независимо от предварителното записване или разрешение за прием по изключение.

Консулски окръг на Посолството в Берлин : федерални провинции  Берлин, Бранденбург, Бремен, Долна Саксония, Мекленбург-Предна Померания, Саксония, Саксония-Анхалт, Тюрингия, Хамбург  и Шлезвиг-Холщайн.

Консулски окръг на Генералното консулство в Мюнхен: федерални провинции  Бавария и Баден-Вюртемберг.

Консулски окръг на Генералното консулство във Франкфурт/М: федерални провинции Саарланд, Райнланд-Пфалц, Северен Рейн -Вестфалия и Хесен.

2.       Издаване на документи по гражданско състояние (раждане, брак, смърт)

Въз основа на писмено искане „Консулската служба“ може да издаде многоезични преписи от актове за раждане, брак и смърт, които са съставени след 01.01.2000 г., а за съставените по-рано – само ако са налице записи в Национална база-данни „Население“.

ВАЖНО! Исканията за издаване на документи по гражданско състояние (раждане, брак и смърт) от  “Консулската служба“ на Посолството на Република България във Федерална република Германия следва да бъдат изпращани само по електронна поща и само на адрес GS@bgrberlin.de (вж. по-подробно информацията „Гражданско състояние (раждане, брак, смърт).

Когато данните са налични,  „Консулската служба“ изпраща на заявителя формуляр на искане и указания за заплащане на дължимите такси по банковата сметка на Посолството.

ВАЖНО! Попълненото искане, платежното нареждане и посочените в отговора на “Консулската служба“  други документи се изпращат само по пощата.  

ВАЖНО! При смъртни случаи приемът във връзка с издаване на документи по гражданско състояние, които са необходими за съставяне на акт за смърт на български граждани, се извършва в приемното време на „Консулската служба“, след уведомяване по електронна поща  на адрес konsul@botschaft-bulgarien.de или на телефонния номер на Посолството  + 49 30 201 09 22, а в извънработно време – на телефонния номер на Посолството за спешни случаи + 49 176 122 99 190.

3.       Прием във връзка с нотариални удостоверявания

От 01.03.2021 г. “Консулска служба“ на Посолството на Република България във Федерална република Германия възстановява редовния прием за нотариални удостоверявания с предварително записване на дата и час на телефонния номер на Посолството  + 49 30 201 09 22.

ВАЖНО! Допълнителна информация относно признаването на нотариалните удостоверявания на германски нотариуси  в България може да бъде намерена т у к.

4.       Изисквания за допускане в приемните помещения на „Консулска служба“ и вътрешен ред

Лицата с определени дата и час имат право да се явят  пред приемните помещения не по-рано от 15 минути преди определения час.

Пропускателният режим се осъществява от служителя - физическа охрана на Посолството. Неговите указания са задължителни за изпълнение от всички лица, намиращи се пред или в приемните помещения на „Консулска служба“.

Категорично се забранява струпването на граждани пред приемните помещения на „Консулската служба“.

Пред и в приемните помещения се определя задължителна минимална дистанция от най-малко 2 метра между отделните лица.

Пред и в  приемните помещения не се допускат лица без индивидуални защитни маски, латексови ръкавици и химикали (син цвят).

Не се допускат лица, които имат хрема, настинка и симптоми за вирусна инфекция.

Пред и в приемните помещения не се допускат придружаващи лица, освен при доказана крайна необходимост и само след изрично разрешение;

Заплащането на дължимите такси  и глоби да се извършва безкасово, чрез POS-терминал.

 

 

 

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация