Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Нидерландия, Хага, Посолство на Република България

Електронно подаване на заявления за български документи за самоличност (БДС), запазване на час и проверка на времето за тяхното получаване

20 Юли 2017 Консулски съобщения

През 2016 г. стартира нова електронна услуга на Министерство на външните работи, предназначена за българските граждани в чужбина, която ще стане активна за резервации и за посолството в Хага от  14 август 2017 г. на следния интернет адрес:  https://www.consulatebg.eu

 

Услугата предоставя възможност на постоянно пребиваващи в Нидерландия български граждани за:

Попълване на заявления за български документи за самоличност (БДС) онлайн;

Записване на час за подаване на заявления за БДС;

Проверка на получени в консулската служба нови БДС.

 

Ако желаете да запазите дата и час за подаване на заявление за български документи за самоличност (БДС), моля, спазвайте следните стъпки (ВНИМАНИЕ! Посолството в Хага не обслужва български граждани постоянно пребиваващи в съседните на Нидерландия страни – Германия, Белгия и др.) :

 

Посетете следния електронен адрес :

https://www.consulatebg.eu/apply

 

1) Попълнете правилно Електронното заявление за БДС;

 

2) Проверете текста и се уверете, че сте попълнили всички необходими полета и едва след това натиснете бутона “Попълних вярно заявлението. Генерирай баркод и UIN“.  От Вашето електронно заявление откопирайте генерирания UIN, който се намира под баркода (ще Ви трябва да го впишете/откопирате по-късно при стъпка 4.2);

 

3) Натиснете символа за принтиране, разположен в горния десен ъгъл над  заявлението или използвайте комбинацията от бутоните“ Ctrl  и P“ за да отпечатате заявлението;

 

4)За запазване на час изберете опцията „Онлайн запис за БДС” и спазвайте следните стъпки :

4.1) В полето „Консулска служба”, от падащото меню, изберете „ Хага, Нидерландия“;

4.2) Попълнете Вашите данни в съответните полета. От Вашето електронно заявление впишете/откопирайте генерирания и запазения в стъпка 2 UIN номер;

4.3) В календара проверете наличните свободни часове и изберете удобен за Вас ден и час и натиснете бутон „Запазване на дата и час за подаване на документи“ (може да запазвате часове, само ако са отбелязани в зелено. В случай, че са в червено това означава, че желаният от Вас час вече е зает);

4.4) На електронния адрес, който сте посочили при регистрацията си, ще получите имейл от  [email protected] , чрез който трябва да потвърдите запазения час, като натиснете върху линка в рамките на 24 часа. След изтичането на 24 часа линкът става невалиден и резервацията Ви отпада.

 

Забележка: Досегашната практика показва, че има проблем с някои имейли, които не получават имейла от [email protected], най-вече това се оказват такива на yahoo. Ако не получите потвърждаващия имейл на [email protected]за активиране на резервацията Ви, то направете след 24 часа нова резервация за час на друг имейл, защото старата Ви вече ще е отпаднала;

 

След като изпълните описаната по-горе процедура, моля, заповядайте в запазения ден и час с принтираното заявление и прилежащите към него документи, за да ги подадете лично /информацията, относно необходимите документи ще откриете на интернет страницата на Посолство на Р България в Хага/;

 

5.   След подаване на заявлението ще можете да извършите проверка за това дали Вашите документи са готови за получаване, като извършите проверка в https://www.consulatebg.eu, по следния начин:  изберете от менюто опцията „Получени БДС в Консулската служба“ и въведете Вашето ЕГН. Ще получите търсената информация, посолството няма да дава информация за получаване на БДС по телефона. Ако документите са пристигнали, можете да дойдете в консулската служба, за да ги получите, всяка сряда от 13:00 до 16:00 часа / с изключение на дните, в които службата не работи. Тези дни са отразени на интернет страницата на Посолство на Република България в Хага/. Документите се получават лично, освен ако в заявлението не сте упълномощили някой друг да ги получи. По изключение, при спешни случаи, БДС може да се получават в рамките на работното време и останалите дни – понеделник, вторник, четвъртък и петък от 09.00 до 12.00 часа

 

При подаване на заявление за издаване на лични документи е необходимо да бъдат представени само документите за самоличност (лична карта и/или паспорт), а при загубени документи акт за раждане или да се доведат двама свидетели, които Ви познават (български граждани с валидни български документи за самоличност).

 

Заявлението може да се попълни и на място в консулската служба при спешни случаи – откраднати или загубени документи само на временно пребиваващи в Нидерландия български граждани, не за постоянно пребиваващи. Спешни случаи за постоянно пребиваващи в Нидерландия граждани са по медицински и други екстрени непредвидени обстоятелства, за които има медицински документ или протокол на полицията или са застрашени живота или здравето им.

 

Снимките се правят на място в консулската служба със специализирана камера, съгласно новите изисквания. При подаване на заявления за документи на деца е необходимо личното присъствие на двамата родители и детето като се представят удостоверение за раждане на детето, документи на родителите и предишен документ на детето, ако има издаден.  При отсъствие на един или двама от родителите следва да има нотариално заверено пълномощно съдържащо изричен текст упълномощаващ издаването на БДС.

 

Заплащането на всички услуги в консулската служба на Посолството се извършва чрез ПОС терминално устройство дебитна карта и по изключение в брой. Не се приемат чекове, пощенски ордери и т.н.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация