Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Германия, Мюнхен, Генерално консулство на Република България

ВАЖНО СЪОБЩЕНИЕ!

25 Февруари 2021 Новини

На 17 февруари 2021 г. Министерството на външните работи въведе нова версия на Автоматизираната информационна система за електронни услуги за български граждани в чужбина, които отговарят на посочените по-долу условия. Чрез нея те могат да подават заявления за подмяна на лични карти и паспорти без квалифициран електронен подпис (КЕП), ако:

–   са навършили 18 години

–   притежават валиден български паспорт и/или лична карта,

–   издадени въз основа на лично подадено заявление преди не повече от 59 месеца,

–   при подаване на заявлението са снети биометрични данни (цифрова снимка, 2 пръстови отпечатъка и подпис),

–   към заявлението е прикачено копие в pdf- формат на валидния паспорт или валидната лична карта.     

Важно!

Не се приемат заявления, когато паспортът и/или личната карта, които се очаква да бъдат подменени, са изгубени, откраднати, унищожени, дадени в залог и т.н.

Не се приемат заявления за издаване на паспорт от лица, на които през последните 59 месеца не е издаван паспорт, а само лична карта, тъй като при приемане на заявление за издаване на лична карта са снети цифрова снимка и подпис, но не и два пръстови отпечатъка.

Нямат право да подават заявления за издаване на лична карта и на паспорт чрез Автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР лицата, при които има промяна на име/имена, промяна на единния граждански номер, на пола, на гражданството, на постоянния адрес или при съществени и трайни изменения на образа на лицето.

Плащането на дължимите такси се извършва само с банкова карта, която има функционалност за плащане през интернет.

Важно!

Преди да направите опит за подаване на заявление е желателно да се запознаете, както с „Ръководството за потребителя за ползване на Автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи“, така и с официалните „Условия за подаване на заявление съгласно чл. 18а от ЗБЛД“ на адрес https://e-usluga_bds.mfa.bg/.

Системата е достъпна на адрес https://e-usluga_bds.mfa.bg/ и в рубриката „Заявете документ online“ на началната страница на МВнР https://www.mfa.bg/ .

Минималните изисквания към използваните браузъри можете да ползвате, ако имате инсталирани Microsoft Edge 44+, Google Chrome 88+, Mozilla Firefox 84+, Opera 73+ или Maxthon 6+.

Получаване: 

Лични карти и паспорти, които са издадени чрез Автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи, могат да бъдат получени само ЛИЧНО  и само в „Консулската служба“, която е посочена във формуляра на заявлението.

Документът се връчва, когато самоличността на получателя може да бъде установена еднозначно, чрез личната карта и/или паспортът, чиято подмяна е поискана и тези документи бъдат предадени.

Издаденият документ за самоличност не може да бъде получен, когато:

–   чрез лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга или

–    чрез упълномощено лице.

 

Умоляваме гражданите, които са запазили часове за подаване на заявления за нови лични карти и паспорти в „Консулска служба“ на Генерално консулство Мюнхен чрез системата eBDS (www.consulatebg.eu)  или на телефон 089 17 11 76 14/15, да уведомят по електронна поща на адрес: consulate.munchen@mfa.bg , че заявленията им за подновяване на паспорт и/или лична карта чрез Автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи са приети, като посочат имената си, датата и часа на направените резервации.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация