Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Германия, Берлин, Посолство на Република България

ВАЖНО СЪОБЩЕНИЕ!

24 Февруари 2021 Консулски съобщения

На 17 февруари 2021 г. Министерството на външните работи въведе в експлоатация нова версия на Автоматизираната информационна система за електронни услуги, която позволява, български граждани в чужбина, които отговарят на посочените по-долу условия, да подават заявления за подмяна на лични карти и паспорти без квалифициран електронен подпис (КЕП):

 

  • да са навършили 18 години и
  • да притежават валиден български паспорт и/или лична карта,
  • които са издадени въз основа на лично подадено заявление преди не повече от 59 месеца,
  • и при подаване на заявлението са снети  биометрични данни (цифрова снимка, 2 пръстови отпечатъка и подпис),
  • когато към заявлението е прикачено копие в pdf- формат на валидния паспорт или валидната лична карта.

          

Важно ! Не се приемат искания, когато паспортът и/или личната карта, които се иска да бъдат подменени, са изгубени, откраднати, унищожени, дадени в залог и пр.

 

Не се приемат заявления за издаване на паспорт от лица, на които през последните 59 месеца не е издаван паспорт, а само лична карта, тъй като при приемане на заявление за издаване на лична карта са снети цифрова снимка и подпис, но не и 2 пръстови отпечатъка.

 

Нямат право да подават заявления за издаване на лична карта и на  паспорт чрез Автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР лицата, при които има промяна на име/имена, промяна на единния граждански номер, на пола, на гражданството, на постоянния адрес или при настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето.

 

Заплащането на дължимите такси се извършва само с банкова карта, която има функционалност за плащане през интернет.

 

Важно !  Преди да направите опит за подаване на заявление е желателно да се запознаете както с „Ръководството за потребителя за ползване на Автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи“, така и с официалнитеУсловия за подаване на заявление съгласно чл. 18а от ЗБЛД“ на адрес https://e-usluga_bds.mfa.bg/.

 

Системата е достъпна на адрес https://e-usluga_bds.mfa.bg/ и в рубриката „Заявете документ onlineна началната страница на МВнР https://www.mfa.bg/.

 

Минималните изисквания към използваните браузъри за можете да ползвате системата са да имате инсталирани Microsoft Edge 44+, Google Chrome 88+, Mozilla Firefox 84+, Opera 73+ или Maxthon 6+.

 

Получаване.  Лични карти и паспорти, които са издадени чрез Автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи могат да бъдат получени само ЛИЧНО  и само в „Консулската служба“, която е посочена във формуляра на заявлението.

               Документът се връчва когато самоличността на получателя може да бъде установена еднозначно чрез личната карта и/или паспортът, чиято подмяна е поискана и тези документи бъдат предадени.

               Издаденият документ за самоличност не може да бъде получен

  • чрез лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга или
  • чрез упълномощено лице.

 

Молим гражданите, които са запазили часове за подаване на заявления за нови лични карти и паспорти в „Консулска служба“ на Посолството в Берлин чрез системата eBDS (www.consulatebg.eu)  или на телефон 030 / 201 09 22, да уведомят по електронна поща на адрес [email protected], че заявленията им за подновяване на паспорт и/или лична карта чрез Автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи са приети, като посочат имената си, датата и часа на направените резервации.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация