Консулската служба в Генералното консулство в Истанбул поетапно възстановява нормалния си работен режим
11 Май 2020 НовиниУведомяваме гражданите, че считано от 18.05.2020 г. Консулската служба в Генералното консулство в Истанбул поетапно възстановява нормалния си работен режим, при отчитане на обстановката по линия на разпространение на COVID-19. Приемното време за граждани, ще бъде от 09.00 до 13.00 ч. всеки работен ден.
Български лични документи:
Българските граждани, запазили часове за подаване на заявления за издаване на български лични документи в периода от 18.03-14.05.2020 г., са пренасочени за нови дати и часове. Заинтересованите български граждани или техните законни представители, ще бъдат уведомени за промените на посочените при запазването на първоначалния час електронни адреси и телефони. При невъзможност за явяване в определените нови дати и часове, гражданите следва да запазят нов ден и час за явяване чрез платформата https://consulatebg.eu/) за онлайн запис за български лични документи. Информация за новото разпределение, се съдържа в приложения файл.
Считано от 04.05.2020 г. са въведени нови цени, събирани в турски лири, за подновяване на български лични документи. Актуалният ценоразпис е наличен в приложения файл.
Българските граждани, на които са издадени и пристигнали в Консулската служба в гр. Истанбул нови български лични документи, ще могат да получават документите си всеки петък от 09.00 до 13.00 ч., считано от 15.05.2020г.
Справка за получените български документи в Консулската служба, може да бъде направена на следната интернет страница, след въвеждане на ЕГН: https://www.consulatebg.eu/status
Информираме Ви, че срокът на българските лични документи изтичащи в периода от 13 март до 31 октомври 2020 г. е удължен с 6 месеца от датата на изтичане. Република Турция признава изтеклите български документи за самоличност в посоченият период и гражданите които притежават такива ще могат да се завърнат на територията на Република България от Република Турция.
Визи тип „Д“:
Заявления за визи тип „Д“ ще се приемат само след предварително запазен ден и час, всеки работен ден от понеделник до четвъртък от 09.00 до 13.00 ч. Гражданите, които са пропуснали предварително запазените си часове в периода 17.03-30.04.2020 г. поради емидемичната обстановка, ще бъдат уведомявани своевременно за насрочените им нови ден и час чрез електронна поща на предоставените от тях електронни адреси. Законовият срок за решение по заявленията ще бъде спазван, но за всеки отделен случай, при положителен отговор, визата ще бъде издавана само след отпадане на ограниченията за влизане в Република България. Същото важи и за заявленията, подадени преди въвеждането на рестриктивните мерки.
Визи тип „С“:
Ще се приемат заявления за визи тип „С“ за транспортен персонал, ангажиран с превоз на товари, екипажи на въздухоплавателни средства, извършващи търговски въздушен превоз, и друг транспортен персонал при необходимост.
Приемът на заявления ще се осъществява в офиса на външния доставчик на услуги „VFS Global” на адрес Hacımehmet Mah. Kurtuluş Deresi Cd. No. 29 (Elysium Soul), Beyoğlu, İstanbul. Заявления ще се приемат само след предварително запазена дата и час за явяване на имейл-адрес [email protected].
Заявления за визи тип „С“ ще се приемат на място в Генералното консулство само при спешни и неотложни случаи, които ще бъдат разглеждани индивидуално.
Други консулски услуги
Поетапно ще се възстановява предоставянето и на други консулски услуги. Спешните консулски случаи и издаването на временни паспорти, ще бъдат разглеждани индивидуално.
Приемът на посетителите в Консулска служба Истанбул, ще се осъществява само в запазения ден и час при спазване на необходимата дистанция и чрез използване на лични предпазни средства – маски и ръкавици, осигурени от самите тях.