Консулски съобщения
Запазване на час за прием в Консулската служба в Париж за подновяване на български лични документи и временни паспорти
Часовете за прием за подаване на заявление за смяна на БЛД чрез Консулската служба в Париж се запазват онлайн на следния адрес: https://consulatebg.eu/home
Коректните стъпки за запазване на час по електронен път за подмяна на БЛД са както следва:
- Стъпка 1 - Попълване на електронно заявление за БЛД (https://www.consulatebg.eu/apply)
Попълването на заявлението и запазването на час се прави на компютър, лаптоп, смартфон или друго устройство при наличие на интернет връзка, като попълването следва да е задължително на КИРИЛИЦА. След като попълните всички данни, кликнете върху зеления бутон с надпис: ПОПЪЛНИХ ВЯРНО ЗАЯВЛЕНИЕТО. ГЕНЕРИРАЙ БАРКОД И UIN.
След коректно попълване на заявлението автоматично се генерират баркод и UIN. НЕОБХОДИМО Е ДА КОПИРАТЕ УНИКАЛНИЯ ИДЕНТИФИКАЦИОНЕН НОМЕР И НА МОМЕНТА ДА РАЗПЕЧАТАТЕ заявлението на хартиен носител, тъй като системата не съхранява попълнените заявления!
- Стъпка 2 - Запазване на час/Онлайн запис за БЛД (https://www.consulatebg.eu/book)
От падащото меню следва да изберете „Париж, Франция“. Попълнете данните си и копирания за целта уникален идентификационен номер UIN, който ще намерите под генерирания QR код в заявлението. Ако не сте копирали UIN, може да го попълните от разпечатаното заявление. В календара изберете ден и час, в който да се явите в консулската служба, за да подадете своите документи за издаване на БЛД и да Ви бъдат взети биометрични данни.
При успешно направена резервация на посочения от Вас имейл ще получите линк, чрез който до 24 часа трябва да потвърдите Вашата резервация. Ако не потвърдите резервацията автоматично отпада и името Ви няма да фигурира в списъка на заявилите час за съответната дата.
Подновяване на български лични документи чрез автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР
Считано от 17 февруари 2021г. българските граждани в чужбина могат да подават заявления за подновяване на български лични документи (задгранични паспорти и лични карти) без наличие на квалифициран електронен подпис (КЕП) чрез Автоматизираната информационна система за електронни услуги на МВнР https://e-usluga_bds.mfa.bg. За да се възползвате от услугата трябва да отговаряте на следните изисквания:
- Да сте навършили 18 години и да имате все още валидни български паспорт и/или лична карта, които сте получили по лично подадено заявление до 59 месеца преди искането за подмяна,което гарантира, че вече имате снети необходимите биометрични данни, които се изискват за новия документ;
- ВАЖНО! При снети биометрични данни за паспорт(цифрова снимка, пръстови отпечатъци и подпис) през последните 59 месеца може да подадете заявление както за нов паспорт, така и за издаване на нова лична карта. При снети биометрични данни през последните 59 месеца само за издаване на лична карта (събраните данни са само снимка и подпис) може да подадете заявление за издаване само за лична карта, но НЕ може да подадете заявление за издаване на паспорт, тъй като не са Ви снети пръстови отпечатъци;
- Документът за самоличност, който ще се подменя, следва да е в притежание на заявителя, като не е загубен, откраднат, повреден и т.н.;
- Да нямат промяна на името, единния граждански номер, пола, гражданството, постоянния адрес или настъпили съществени и трайни изменения на образа на лицето;
- Плащането се извършва с банкова карта, която има функционалност за плащане през интернет;
- При подаване на заявление без електронен подпис документът, който трябва да бъде подновен,НЕ МОЖЕ да бъде с изтекъл срок на валидност, като към заявлението трябва да бъде прикачено копие на валидния български личен документ;
- При заявление за издаване на български личен документ, което е подадено по електронен път, получаването на готовия документ е възможно само ЛИЧНО в съответната консулска служба, посочена за получаване в онлайн формуляра, като връчването се извършва само след като самоличността на получателя бъде установена еднозначно и документът, чиято подмяна се иска, бъде върнат.
В случай че имате нужда от съдействие във връзка с подаването на заявления за подновяване на документи за самоличност чрез АИСЕУ-МВнР, можете да отправите Вашите въпроси на следния имейл адрес – [email protected]
ДОСТАВКА НА НОВИ ЛИЧНИ ДОКУМЕНТИ В ЧУЖБИНА С DHL.
ОБЩИ УСЛОВИЯ
Заявителите на лични документи в българските задгранични представителства, които желаят новите документи за самоличност да пристигнат в избраната консулска служба в рамките на един месец, считано от датата на подаване на заявлението, могат да заплатят допълнителна такса от 45,33 € към куриерската фирма DHL.
Сумите за услугата се превеждат на следната банкова сметка:
- За плащане в EUR:
Beneficiary: DHL EXPRESS BULGARIA EOOD
Beneficiary’s IBAN No: BG40UNCR70001523563800
Beneficiary’s Bank: UniCredit Bulbank AD
BIC/SWIFT Code: UNCRBGSF
Beneficiary’s Bank Address: 7, Sveta Nedelya square, Sofia 1000, Bulgaria
- За плащане в BGN:
Beneficiary: DHL EXPRESS BULGARIA EOOD
Beneficiary’s IBAN No: BG94UNCR70001523563798
Beneficiary’s Bank: UniCredit Bulbank AD
BIC/SWIFT Code: UNCRBGSF
Beneficiary’s Bank Address: 7, Sveta Nedelya square, Sofia 1000, Bulgaria
Като информация за плащането задължително изпишете:
BDS_Париж_Вашето име
Пример: BDS_Paris_Ivan Ivanov Ivanov
Това е необходимо, за да може плащането да бъде разпознато като Ваше плащане за изпращане на изготвени лични документи и да бъде потвърдено от финансовия отдел на куриерската фирма. Задължително поискайте документ от банката, че сте извършили плащането.
ВАЖНО! Копие на платежния документ, отразяващ извършен паричен превод по сметката на DHL, се изпраща на следния имейл адрес: [email protected]