Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Белгия, Брюксел, Посолство на Република България

ПОДАВАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА БЪЛГАРСКИ ЛИЧЕН ДОКУМЕНТ ОНЛАЙН, БЕЗ ЯВЯВАНЕ В КОНСУЛСКАТА СЛУЖБА

12 Юли 2022 Консулски съобщения

Автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи https://e-usluga_bds.mfa.bg/ позволява на българските граждани в чужбина да подават заявления за подмяна на лични карти и паспорти, без да се явяват в консулската служба.

Чрез системата могат да се подават заявления само за ПОДНОВЯВАНЕ на изтичащи лични карти и паспорти, а не за издаване на първи личен документ.

Кой може да се възползва от тази услуга?

За да подадете заявление, е необходимо:

Да сте навършили 18 години.

Лицата на възраст под 18 години не могат да подават заявления онлайн, защото по закон заявлението трябва да бъде подписано от двамата родители/настойници.

Да притежавате валиден български паспорт или лична карта, които са издадени през последните 59 месеца (4 години и 11 месеца), при издаването на които са били снети биометрични данни (цифрова снимка, 2 пръстови отпечатъка и подпис).

За издаване на паспорт се приемат заявления, само ако през последните 59 месеца Ви е издаван паспорт.

Ако през този период Ви е издавана само лична карта, това не е достатъчно за издаване на паспорт, тъй като не са Ви снети 2 пръстови отпечатъка.

Системата не приема заявления, ако документът, който искате да подновите, е с изтекъл срок.

Към заявлението задължително се прикачва копие в pdf-формат на валидния паспорт или валидната лична карта.

Не се приемат заявления, когато паспортът и/или личната карта, които се иска да бъдат подменени, са изгубени, откраднати, унищожени, дадени в залог и пр.

Не може да подадете заявление, ако има промяна във Вашето име/имена, единен граждански номер (ЕГН), пол, гражданство, постоянен адрес, или има настъпили съществени и трайни изменения на образа Ви.

Новата система не може да бъде използвана за издаване на дубликат на валидна българска шофьорска книжка.

Заплащането на дължимите такси се извършва само с банкова карта, която има функционалност за плащане през интернет.

Как се получават готовите български лични документи, заявени през тази система?

Получаването е възможно само ЛИЧНО, като се явите в консулската служба.

Издаденият документ за самоличност НЕ МОЖЕ да бъде получен чрез лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга или чрез упълномощено лице.

Статуса на заявлението си може да следите онлайн, като въведете кода, който сте получили, в началната страница в меню „Преглед на заявлението по код“. Когато този статус е „Получено в консулската служба“, може да се явите за получаване на заявения документ.

За получаване на готовия документ в консулската служба в Брюксел не е необходимо да си записвате предварително час за прием: готовите документи се получават всяка сряда от 14.30 до 17.00 ч.

 Ще получите готовия БЛД, след като докажете своята самоличност чрез личната карта и/или паспорт, чиято подмяна е поискана, и след като предадете тези документи за унищожаване.

Едно техническо уточнение:

За електронната услуга е необходимо да използвате браузери със следните версии: Microsoft Edge 44 и всички по-нови версии ("+"), Google Chrome 88 +, Mozilla Firefox 84 +, Opera 73 + или Maxthon 6 +.

 Преди да пристъпите към подаване на заявление, Ви препоръчваме да се запознаете внимателно както с „Ръководството за потребителя“ за ползване на системата, така и с подробните „Условия за подаване на заявление“, които ще намерите на началната страница.

 Ако не отговаряте на някое от условията за ползването на тази електронна услуга, за попълване на заявление за издаване на БЛД и запазване на час за прием в консулската служба използвайте системата www.consulatebg.eu, информация за която ще намерите в друго консулско съобщение.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация