Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Гърция, Атина, Посолство на Република България

ПРОВЕЖДАНЕ НА ДЕВЕТИ ИЗНЕСЕНИ КОНСУЛСКИ ДНИ НА ОСТРОВ КРИТ, 25-27.9.2020

15 Септември 2020 Новини

ПРОВЕЖДАНЕ НА ДЕВЕТИ ИЗНЕСЕНИ КОНСУЛСКИ ДНИ НА ОСТРОВ КРИТ, 25-27.9.2020

 

Българското посолство в Атина организира провеждането на девети поред изнесени консулски дни в град Ираклио, остров Крит. Същите имат за цел да обслужат българските граждани, временно или постоянно пребиваващи на острова и да ги облекчат при подаване на заявление за нови и получаване на вече издадени документи за самоличност. Консулските дни ще се проведат в периода от 25 до 27 септември 2020 г. на адрес: Ираклио, ПК 71305, ул. „Кондилаки“ №22 /Ηράκλειο, 71305, Κοντυλάκη 22/, в сградата на „Български културно информационен център“. Приемното време за граждани, в посочените дни е от 09.00 часа до 18.00 часа с един час обедна почивка.

 

За улеснение при подготовка на документите за консулски услуги, българските граждани могат да ползват следната информация:

  1. Българските граждани, кандидатстващи за нови или подмяна на стари български документи за самоличност е необходимо:

-           Предварително да попълнят „Заявление за издаване на документ за самоличност на български гражданин“.

-          „Заявлението“ може да бъде изтеглено и разпечатано на следния адрес https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider56/default-document-library/b806dffe-bg_zayavleniepdfe57bbc9304c74a0ea9d36cc81ece6891.pdf за попълване на ръка, или попълнено електронно и разпечатано (без приключване на процедурата по запазване на час) на адрес https://www.consulatebg.eu/apply

-          „Заявлението“ следва да се попълни четливо на ръка, на машина или онлайн, но не се подписва.

-          Полагането на подписа се извършва пред служителя на „Консулска служба“.

-          Не е необходимо апликантите да носят снимки.

-          При подаване на документи е необходимо да се носят предварително направени фотокопия на всички документи, които се представят – лични карти, паспорти, актове за раждане, актове за брак, уверение /βεβαίωση/ от полицията за изгубени, откраднати, унищожени лични документи.

-          При изгубени, откраднати, унищожени лични документи предварително се попълва декларация по чл.17, ал. 1 от ПИБЛД. Подписът се полага пред служителя на „Консулска служба“. Декларацията може да се изтегли от следния линк https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider56/default-document-library/01bd20b0-deklaracia_17_pibld20141217pdf4f8cfdf57d9745988da59f15c47dd5dd.pdf

-          Апликантите следва предварително да внесат по банков, по сметка на Посолството, таксите за исканите услуги:

               Лична карта:         

         -   първа лична карта на дете между 14 и 16 години – 20 евро

         -   лична карта на лица от 16 до 18 години – 27 евро

          -  лична карта на лица от 18 до 58 години – 30 евро

           -  лична карта на лица от 58 до 70 години – 26 евро

           - лична карта на лица над 70 години – 20 евро

 

           Паспорт:

          -  първи паспорт на дете до 14  - 26 евро

           - следващ паспорт на дете до 14 години – 31 евро

         -   паспорт на лица от 14 до 58 години – 41 евро​

         - паспорт на лица от 58 до 70 години – 31 евро

          -  паспорт на лица над 70 години – 26 евро

 

БАНКОВА СМЕТКА:

NATIONAL BANK OF GREECE

IBAN: GR79 0110 6140 0000 6140 0517 720

SWIFT (BIC): ETHNGRAA

EMBASSY OF THE REPUBLIC OF BULGARIA

 

-          При необосновано просрочени, унищожени, изгубени документи за самоличност се налагат глоби. Единствените лица, имащи право да налагат и определят глобите са командированите на място служители на „Консулска служба“. Наложените глоби, ще бъдат заплащани на място и в брой, срещу приходен документ.

-          При липса на каквито и да е документи за самоличност лицето представя оригинално удостоверение за раждане или декларация по чл. 578, ал.5 от ГПК от двама свидетели.  Декларацията може да бъде изтеглена от следния линк https://www.mfa.bg/embassies/spain/3344 раздел „формуляри свързани с лични документи.

2.       Българските граждани, желаещи нотариална заверка следва да имат предварително изготвени документи /пълномощни, декларации и т.н./ и валидни лични документи, с които да се легитимират. Цената на 1 бр. нотариална заверка подпис е 15 евро.

При продажба на имоти в пълномощните следва имотът да бъде описан по нотариален акт с всички детайли. При това положение се прави и заверка на съдържанието на документа, като цената е 30 евро за първа страница и по 15 евро за всяка следваща. Преди изготвянето на пълномощно за разпореждане с имот е необходима предварителна консултация с български адвокат. Посочените такси за нотариални заверки, следва да бъдат заплатени предварително по банков път по посочената по-горе банкова сметка.


 ПОСОЛСТВОТО ИНФОРМИРА, ЧЕ ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ГОТОВИТЕ ДОКУМЕНТИ ЗА САМОЛИЧНОСТ, ОТ ПОСОЛСТВОТО ЩЕ БЪДЕ КОМАНДИРОВАН СЛУЖИТЕЛ, КОЙТО ЩЕ ДОНЕСЕ ДОКУМЕНТИТЕ НА МЯСТО В ГРАД ИРАКЛИО. ЗА КОНКРЕТНАТА ДАТА И МЯСТО, НА КОЕТО ЩЕ БЪДЕ ИЗВЪРШЕНА УСЛУГАТА, ЩЕ УВЕДОМИМ ДОПЪЛНИТЕЛНО СЛЕД ТЯХНОТО ПОЛУЧАВАНЕ В КОНСУЛСКА СЛУЖБА. ДОСТАВЯНЕТО Е БЕЗПЛАТНО ЗА ВСИЧКИ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ!

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация