Информация за документи за самоличност, заверки, гражданство, брак
26 Февруари 2015 НовиниКонсулство Франкфурт уведомява, че извършва следните основни консулски услуги за гражданите, постоянно живеещи в следните федерални провинции: Хесен, Северен Рейн-Вестфалия, Райнланд-Пфалц и Саарланд
- Издаване на български документи за самоличност
- Заверки
- Други консулски услуги (българско гражданство, сключване на брак и др. )
Заплащането на всички услуги се извършва само в брой.
С цел подобряване на комуникацията с Консулството се препоръчва на гражданите да изпращат запитванията си по имейл на Consulate.Frankfurt@mfa.bg
ДОКУМЕНТИ ЗА САМОЛИЧНОСТ
За приемане на заявления за издаване или подмяна на български лични документие необходимо предварително запазване на час, което се осъществява посредством изпращане на мейл на Consulate.Frankfurt@mfa.bg. След успешното запазване на час се получава обратен отговор.
- При подаване на заявлението за издаване или подмяна на лични документи от пълнолетни лица е необходимо да бъдат представени валидните документи за самоличност (лична карта и/или паспорт). В случай че валидността е изтекла преди повече от три месеца, се представя и удостоверение за раждане. Снимка се прави на място със специализирана камера. Заявлението може да бъде изтеглено ТУК и следва да бъде предварително попълнено.
- При подаване на заявления за документи на лица до 18-годишна възраст е необходимо личното присъствие на двамата родители и детето, като се представят българското удостоверение за раждане, валидни документи на родителите и предишен документ на детето, ако има издаван. При подаване на документи за лична карта е необходимо присъствието само на един от родителите на лицето. Снимка се прави на място със специализирана камера. Заявлението може да бъде изтеглено ТУК и следва да бъде предварително попълнено.
ВРЕМЕНЕН ПАСПОРТ
За подаване на документи за издаване на временен паспорт не е необходимо предварително записване на час.
- При подаване на заявлението за издаване на временен паспорт на пълнолетни лица е необходимо да бъдат представени изтеклите документи за самоличност (лична карта и/или паспорт) и удостоверение за раждане. В случай, че личната карта и/или паспортът са изгубени или откраднати заявителят представя удостоверение за раждане и попълва декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи, в която подробно описва обстоятелствата по изгубването или кражбата на документа. Заявлението и декларацията могат да бъдат изтеглени ТУК и ТУК и следва да бъдат предварително попълнено.
*По изключение и в случай, че лицето не разполага с никакви други документи, се допуска установяване на самоличността му с двама свидетели, български граждани, с валидни лични документи, които на място в консулската служба попълват декларации за гарантиране на самоличността на заявителя.
- При подаване на заявлението за издаване на временен паспорт на лица от 1 до 18 години е необходимо личното присъствие на двамата родители и детето, като се представят българско удостоверение за раждане, валидни документи на родителите и предишен документ на детето, ако има издаван. Заявлението може да бъде изтеглено ТУК и следва да бъде предварително попълнено.
- При подаване на заявлението за издаване на временен паспорт на лица до 1 година, родени в Германия е необходимо личното присъствието на двамата родители и детето, като се представят немско многоезично удостоверение за раждане, валидни документи на родителите и паспортна снимка на детето. Заявлението може да бъде изтеглено ТУК и следва да бъде предварително попълнено.
ЗАВЕРКИ
В консулската служба могат да бъдат удостоверени датата, съдържанието и подписите на частни документи, които не подлежат на вписване и са представени от български или чужди граждани, ако документът е съставен на български език, както и да бъдат удостоверени верността на преписи и извлечения от документи, представени от български граждани. Удостоверяването на датата, съдържанието и подписа на частен документ, който не подлежи на вписване и е представен от чужд гражданин, се извършва само ако документът е предназначен да произведе действието си на територията на Република България.
В консулската служба не могат да бъдат заверени документи, подлежащи на вписване в Агенцията по вписванията, като декларация за отказ от вещни права, отказ от наследство и актове за прехвърляне на право на собственост.
- Заверка на декларация за пътуване на дете извън границите на Република България
- Прехвърляне на недвижим имот или учредяване на вещни права върху недвижим имот- пълномощното следва да се представи в консулската служба в два идентични екземпляра. Прави се заверка на подписа и на съдържанието на документа. Необходимо е да бъдат заверени и два броя от декларация по чл. 264, ал. 1 от ДОПК и декларация по чл. 25, ал. 8 от ЗННД. Декларациите могат да бъдат изтеглени ТУК и ТУК.
- Прехвърляне на МПС- заверява се пълномощното, както и декларация по чл. 264, ал. 2 от ДОПК и декларация по чл. 25, ал. 8 ЗННД. Декларациите могат да бъдат изтеглени ТУК и ТУК.
БЪЛГАРСКО ГРАЖДАНСТВО
Процедурите за възстановяване, придобиване и освобождаване от българско гражданство са описани на интернет страницата на Министерството на правосъдието (http://www.justice.government.bg/76/), откъдето можете да изтеглите образец на молба за придобиване, възстановяване или освобождаване от българско гражданство, образец на декларация при промяна на гражданството, както и списък на необходимите документи.
За подаване на документи в Консулството е необходимо предварително запазване на час, което се осъществява посредством изпращане на мейл на Consulate.Frankfurt@mfa.bg. След успешното запазване на час се получава обратен отговор.
ГРАЖДАНСКО СЪСТОЯНИЕ
- Българските граждани, които се намират в чужбина, са длъжни в шестмесечен срок, след съставянето от местен орган на акт за раждане на детето им, да предоставят в съответната българска община легализирания акт за раждане, със заверен превод на български език.
- Българските граждани, които се намират в чужбина, са длъжни в шестмесечен срок, след съставянето на акт за граждански брак от местен орган по гражданско състояние, да предоставят в съответната българска община легализирания акт за сключен граждански брак, със заверен превод на български език.
- Смъртен случайс български гражданин, настъпил в чужбина, се регистрира в общината по постоянния адрес на починалото лицето в България. За целта оригиналният смъртен акт или заверен препис на документа, издаден от местен орган по гражданско състояние, със заверен превод на български език се предоставя от близките на починалия в шестмесечен срок на общината.
СКЛЮЧВАНЕ НА БРАК В КОНСУЛСТВОТО
Българските граждани, които планират да сключат граждански брак в Консулство- Франкфурт следва да се снабдят със следните документи:
- медицинско удостоверение;
- удостоверение за раждане;
- документ за самоличност – на бъдещите съпрузи и свидетелите;
- удостоверение за семейно положение, издадено от общината по постоянен адрес в Република България.
- декларации, които лицата попълват преди брачната церемония.
За сключване на граждански брак в Консулството е необходимо предварително запазване на час, което се осъществява посредством изпращане на мейл на Consulate.Frankfurt@mfa.bg. След успешното запазване на час се получава обратен отговор. Молбата за сключване на граждански брак може да бъде изтеглена ТУК.