Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Германия, Франкфурт на Майн, Генерално консулство на Република България

Информация за документи за самоличност, заверки, гражданство, брак

26 Февруари 2015 Новини

Консулство Франкфурт уведомява, че извършва следните основни консулски услуги за гражданите, постоянно живеещи в следните федерални провинции: Хесен, Северен Рейн-Вестфалия, Райнланд-Пфалц и Саарланд

  • Издаване на български документи за самоличност
  • Заверки
  • Други консулски услуги (българско гражданство, сключване на брак и др. )

 

Заплащането на всички услуги се извършва само в брой.

С цел подобряване на комуникацията с Консулството се препоръчва на гражданите да изпращат запитванията си по имейл на Consulate.Frankfurt@mfa.bg

ДОКУМЕНТИ ЗА САМОЛИЧНОСТ

За приемане на заявления за издаване или подмяна на български лични документие необходимо предварително запазване на час, което се осъществява посредством изпращане на мейл на Consulate.Frankfurt@mfa.bg. След успешното запазване на час се получава обратен отговор.

  •          При подаване на заявлението за издаване или подмяна на лични документи от пълнолетни лица е необходимо да бъдат представени валидните документи за самоличност (лична карта и/или паспорт). В случай че валидността е изтекла преди повече от три месеца, се представя и удостоверение за раждане. Снимка се прави на място със специализирана камера. Заявлението може да бъде изтеглено ТУК и следва да бъде предварително попълнено.
  •          При подаване на заявления за документи на лица до 18-годишна възраст е необходимо личното присъствие на двамата родители и детето, като се представят българското удостоверение за раждане, валидни документи на родителите и предишен документ на детето, ако има издаван.  При подаване на документи за лична карта е необходимо присъствието само на един от родителите на лицето. Снимка се прави на място със специализирана камера. Заявлението може да бъде изтеглено ТУК и следва да бъде предварително попълнено.

ВРЕМЕНЕН ПАСПОРТ

За подаване на документи за издаване на временен паспорт не е необходимо предварително записване на час.

  • При подаване на заявлението за издаване на временен паспорт на пълнолетни лица е необходимо да бъдат представени изтеклите документи за самоличност (лична карта и/или паспорт) и удостоверение за раждане.  В случай, че личната карта и/или паспортът са изгубени или откраднати заявителят представя удостоверение за раждане и попълва декларация по чл. 17, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи, в която подробно описва обстоятелствата по изгубването или кражбата на документа. Заявлението и декларацията могат да бъдат изтеглени ТУК и ТУК и следва да бъдат предварително попълнено.  

*По изключение и в случай, че лицето не разполага с никакви други документи, се допуска установяване на самоличността му с двама свидетели, български граждани, с валидни лични документи, които на място в консулската служба попълват декларации за гарантиране на самоличността на заявителя.

  • При подаване на заявлението за издаване на временен паспорт на лица от 1 до 18 години е  необходимо личното присъствие на двамата родители и детето, като се представят българско удостоверение за раждане, валидни документи на родителите и предишен документ на детето, ако има издаван.  Заявлението може да бъде изтеглено ТУК и следва да бъде предварително попълнено.
  • При подаване на заявлението за издаване на временен паспорт на лица до 1 година, родени в Германия е  необходимо личното присъствието на двамата родители и детето, като се представят немско многоезично удостоверение за раждане, валидни документи на родителите и паспортна снимка на детето.  Заявлението може да бъде изтеглено ТУК и следва да бъде предварително попълнено.

ЗАВЕРКИ

В консулската служба могат да бъдат удостоверени датата, съдържанието и подписите на частни документи, които не подлежат на вписване и са представени от български или чужди граждани, ако документът е съставен на български език, както и да бъдат удостоверени верността на преписи и извлечения от документи, представени от български граждани. Удостоверяването на датата, съдържанието и подписа на частен документ, който не подлежи на вписване и е представен от чужд гражданин, се извършва само ако документът е предназначен да произведе действието си на територията на Република България.

В консулската служба не могат да бъдат заверени документи, подлежащи на вписване в Агенцията по вписванията, като декларация за отказ от вещни права, отказ от наследство и актове за прехвърляне на право на собственост.

  •  Заверка на декларация за пътуване на дете извън границите на Република България
  •  Прехвърляне на недвижим имот или учредяване на вещни права върху недвижим имот- пълномощното следва да се представи в консулската служба в два идентични екземпляра. Прави се заверка на подписа и на съдържанието на документа. Необходимо е да бъдат заверени и два броя от декларация по чл. 264, ал. 1 от ДОПК и декларация по чл. 25, ал. 8 от ЗННД. Декларациите могат да бъдат изтеглени ТУК и ТУК.
  • Прехвърляне на МПС- заверява се пълномощното, както и декларация по чл. 264, ал. 2 от ДОПК и декларация по чл. 25, ал. 8 ЗННД. Декларациите могат да бъдат изтеглени ТУК и ТУК.

БЪЛГАРСКО ГРАЖДАНСТВО

Процедурите за възстановяване, придобиване и освобождаване от българско гражданство са описани на интернет страницата на Министерството на правосъдието (http://www.justice.government.bg/76/), откъдето можете да изтеглите образец на молба за придобиване, възстановяване или освобождаване от българско гражданство, образец на декларация при промяна на гражданството, както и списък на необходимите документи.

За подаване на документи в Консулството е необходимо предварително запазване на час, което се осъществява посредством изпращане на мейл на Consulate.Frankfurt@mfa.bg. След успешното запазване на час се получава обратен отговор.

ГРАЖДАНСКО СЪСТОЯНИЕ

  • Българските граждани, които се намират в чужбина, са длъжни в шестмесечен срок, след съставянето от местен орган на акт за раждане на детето им, да предоставят в съответната българска община легализирания акт за раждане, със заверен превод на български език.
  • Българските граждани, които се намират в чужбина, са длъжни в шестмесечен срок, след съставянето на акт за граждански брак от местен орган по гражданско състояние, да предоставят в съответната българска община легализирания акт за сключен граждански брак, със заверен превод на български език.
  • Смъртен случайс български гражданин, настъпил в чужбина, се регистрира в общината по постоянния адрес на починалото лицето в България. За целта оригиналният смъртен акт или заверен препис на документа, издаден от местен орган по гражданско състояние, със заверен превод на български език се предоставя от близките на починалия в шестмесечен срок на общината.

СКЛЮЧВАНЕ НА БРАК В КОНСУЛСТВОТО

Българските граждани, които планират да сключат граждански брак в  Консулство- Франкфурт следва да се снабдят със следните документи:

  • медицинско удостоверение;
  • удостоверение за раждане;
  • документ за самоличност – на бъдещите съпрузи и свидетелите;
  • удостоверение за семейно положение, издадено от общината по постоянен адрес в Република България.
  • декларации, които лицата попълват преди брачната церемония.

За сключване на граждански брак в Консулството е необходимо предварително запазване на час, което се осъществява посредством изпращане на мейл на Consulate.Frankfurt@mfa.bg. След успешното запазване на час се получава обратен отговор. Молбата за сключване на граждански брак може да бъде изтеглена ТУК.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация