Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Белгия, Брюксел, Посолство на Република България

ПОДАВАНЕ В КОНСУЛСКАТА СЛУЖБА НА ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ИЗДАВАНЕ НА НОВ БЪЛГАРСКИ ЛИЧЕН ДОКУМЕНТ (ЛИЧНА КАРТА, ПАСПОРТ, ВРЕМЕНЕН ПАСПОРТ)

18 Август 2023 Консулски съобщения

За да подадете заявление за издаване на нов български личен документ (паспорт, лична карта или временен паспорт), е необходимо да си запазите предварително час за прием в консулската служба. Запазване на час може да се направи САМО онлайн на адрес www.consulatebg.eu.

Попълването на заявлението и запазването на час се прави на компютър, лаптоп, таблет или смартфон, задължително на КИРИЛИЦА.

Преди да пристъпите към попълване на заявление и запазване на час, следва да се запознаете внимателно с общата информация за българските лични документи и изискванията и документите, необходими за подаване на заявление https://www.consulatebg.eu/home.

Първата стъпка е да попълните онлайн своето заявление тук https://www.consulatebg.eu/apply.

При попълването на заявлението може да изберете само ОБИКНОВЕНА услуга. Ако желаете услугата да бъде бърза (до 30 дни за лична карта или паспорт), при подаване на заявлението в консулската служба трябва да заплатите допълнително за услуга на DHL за доставка на БЛД до консулската служба в Брюксел сумата от 45.33 евро, с което услугата става бърза. Експресни услуги не се предлагат в чужбина.

След като попълните всички данни, кликнете върху зеления бутон с надпис: ПОПЪЛНИХ ВЯРНО ЗАЯВЛЕНИЕТО. ГЕНЕРИРАЙ БАРКОД И UIN.

Ако сте попълнили правилно заявлението и то е било прието, следващата стъпка е да го разпечатате, за да го представите в консулската служба.

След това трябва да си запазите час за прием в консулската служба. За тази цел копирайте уникалния идентификационен номер UIN, който ще намерите под генерирания QR код в заявлението, и отидете в следващия модул "Онлайн запис за БДС" (https://www.consulatebg.eu/book). Ако не сте копирали UIN, може да го попълните от разпечатаното заявление.

От падащото меню изберете Белгия, Брюксел. В календара изберете ден и час, в който да се явите в консулската служба, за да подадете своите документи за издаване на БЛД и да Ви бъдат взети биометрични данни.

Датите в календара, които са задраскани, са неприсъствени дни. Когато изберете и кликнете върху избрана от Вас дата, свободните часове са отбелязани в зелен цвят, а вече резервираните - в червен цвят. Изберете подходящ за Вас час, оцветен в „зелено“.

Ако записвате час за подаване на няколко заявления за повече от едно лице, за всяко заявление трябва да си запазите отделен час, по възможност последователни часове/слотове.

След като си изберете успешно дата и час, на посочения от Вас имейл незабавно ще получите линк, чрез който до 24 часа трябва да потвърдите Вашата резервация. Ако не потвърдите резервацията чрез получения линк, тя автоматично отпада и името Ви няма да фигурира в списъка на заявилите час за съответната дата.

След потвърждаването ще получите квитанция, оцветена в зелено, с Вашето име, ден и час за посещение в консулската служба.

ВАЖНО: Системата не позволява промяна или анулиране на запазените дата и час. Нов час за прием можете да запазите, едва след като първоначално запазените от Вас дата и час преминат.

Ако не получите имейл, причините могат да бъдат няколко:

  • Попълнили сте погрешен имейл адрес за връзка.(Опитайте с друг имейл)
  • Имейлът е попаднал в „Нежелана поща“ (Spam)
  • Не сте попълнили верен UIN.

В този случай Вашата резервация на час е неуспешна и ще се наложи отново да повторите цялата процедура, като бъдете по-внимателни.

Моля обърнете внимание, че информационната система е автоматизирана, т.е. имейлите с линк за потвърждаване на запазения час и квитанция за запазен час се изпращат автоматично от системата, а не от консулската служба в Брюксел. Поради това е излишно да се свързвате с консулската служба с въпроси защо не сте получили отговор, защото консулската служба не управлява системата и не може да контролира изпращането на автоматичните имейли.

При явяване в консулската служба задължително носете със себе си разпечатано електронното заявление с генериран баркод и уникален идентификационен номер (UIN), чрез което сте извършили онлайн резервацията за час в консулската служба.

Ако по някаква причина не сте успели да разпечатате попълненото електронно заявление, с което сте си запазили час, попълнете и разпечатайте ново електронно заявление, но без да си запазвате отново час с него.

Ако не носите със себе си разпечатаното заявление, ще се наложи да го попълните в консулската служба, което ще забави Вашето обслужване и това на останалите граждани.

Освен попълнено заявление, в консулската служба следва да представите и български документ за самоличност, с който разполагате (паспорт, лична карта, СУМПС) – валиден или с изтекъл срок. При липса на такъв документ, се представя удостоверение за раждане.

В случай, че не разполагате с никакви лични или други удостоверителни документи, допуска се установяване на самоличността Ви с двама свидетели, български граждани, с валидни лични документи, които попълват в консулската служба декларации за удостоверяване самоличността на заявителя. Подписите на свидетелите се заверяват, за което се заплаща такса.

За подаване на заявление за ПАСПОРТ на малолетно или непълнолетно лице, включително ВРЕМЕНЕН ПАСПОРТ, е необходимо:

  • Лично явяване на двамата родители и детето в консулската служба.

При отсъствие на един от родителите се представя нотариално заверено пълномощно от отсъстващия родител или влязло в сила съдебно решение за подаване на заявление и получаване на БЛД на детето еднолично от родителя, който се явява, или смъртен акт за починал родител.

  • Удостоверение за раждане на детето, издадено в България, и предходен личен документ на детето, ако е издаван.
  • Валиден личен документ за всеки от двамата родители.

Подаване на заявление за издаване на временен паспорт на дете, родено в Белгия или Люксембург, е възможно да се извърши с многоезично извлечение от акта за раждане, издадено от местните власти в Белгия или Люксембург (Формуляр А).

За издаване на ЛИЧНА КАРТА на непълнолетно или малолетно лице е достатъчно да присъства САМО единият родител.

Подробна информация за документите и изискванията за подаване на заявление за издаване на БЛД може да намерите на следния адрес: https://www.consulatebg.eu/home.

За много спешни и неотложни случаи за подаване на заявление за лични документи (напр., необходимост от пътуване, свързано със заболяване или смърт на близък човек) предварително записване за прием може да се направи по електронна поща [email protected] или на телефон +32 2 375 86 50 (всеки работен ден без сряда, само от 14:00 до 17:00 ч.). Консулът ще прецени дали случаят наистина е спешен и дали и кога може да Ви бъде записан час за прием.

Информация за сроковете и таксите за издаване на БЛД и получаването на готовите лични документи ще намерите в други консулски съобщения.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация