Diplomatic missions

Africa

Asia

Australia and Oceania

Europe

North America

South America

Беларусь, Минск, Посольство Республики Болгария

Български лични документи

Считано от 01 август 2017 г., Посолството на Република България в Минск стартира работа по проект за онлайн попълване на заявления за издаване на български лични документи с генериран уникален QR код.

Новата електронна услуга за български граждани се предоставя като алтернативен вариант, паралелно с досегашната практика по приемане на ръчно попълнени заявления за български документи за самоличност (БДС).

На адрес: http://consulatebg.eu/ потребителят може:

  1. да прочете информация за необходимите документи за издаване на нужния му български личен документ(БЛД), както и за цените на услугите;
  2. да попълни електронно своето заявление за издаване на лична карта, паспорт и/или временен паспорт - следва да го разпечата с генерирания баркод и уникален номер (UIN) - http://consulatebg.eu/apply . Необходимо е да го носи със себе си в Консулската служба;
  3. да си направи онлайн резервация чрез генерирания UIN и запази час за обслужване в Консулска служба на Посолството на Република България в Минск - http://consulatebg.eu/book
  4. впоследствие да проверява онлайн дали заявените от него български лични документи са пристигнали в Консулската служба - http://consulatebg.eu/status

Новата електронна услуга е напълно безплатна, достъпна 24/7 и не изисква притежаването на цифров подпис.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Свидетелство за управление на МПС

Общи условия

Всеки български гражданин, пребиваващ в чужбина, с изключение на държавите-членки на ЕС, може да подаде заявление за подмяна на свидетелство за управление на МПС в дипломатическо или консулско представителство.

В представителството, в което има техническа възможност, консулското длъжностно лице, при приемане на заявлението, заснема с цифрови устройства подписа и лицето на заявителя.

Срокове

Когато заявлението за подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство е прието в дипломатическо или консулско представителство на Република България в чужбина, срокът за издаването му от МВР е до 75 дни.

В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението СДВР връща отговор до представителството относно възможността за издаване на СУМПС.

В случай че има пречка за издаване на СУМПС поради определени несъответствия на попълнените данни, представителството уведомява заявителя в срок до 7 работни дни за необходимостта от тяхното отстраняване.

В случай че в срок до един месец от уведомяването на заявителя всички несъответствия не бъдат отстранени, процедурата по искането за издаване на СУМПС се прекратява.

Изискване за снимка

В представителствата, в които няма техническа възможност за заснемане с цифрови устройства на подписа и лицето на заявителя, се изисква освен подаване на заявление за издаване на СУМПС, да се приложи и снимка.

Изпращане на заявленията за СУМПС

Приетите по този начин заявления за издаване на СУМПС могат да се изпращат до представителствата от Министерството на външните работи:

  • по служебен път;

Получаване на документа

СУМПС се издава от СДВР. Справка, дали новоиздаденият СУМПС е получен в съответната консулска служба може да бъде направена в раздела „Получени БЛД в Консулската служба“ на интернет-страницата https://www.consulatebg.eu/status.

Консулските служби предоставят информация по телефон, електронна поща и пр. за получените документи за самоличност. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Заявление за издаване/подмяна на български лични документи

Заявление за издаване/подмяна на СУМПС

Наказания по Закона за БЛД

This site uses cookies. By accepting cookies you can optimise your browsing experience.

Accept Refuse More