Български лични документи
Считано от 01 август 2017 г., Посолството на Република България в Минск стартира работа по проект за онлайн попълване на заявления за издаване на български лични документи с генериран уникален QR код.
Новата електронна услуга за български граждани се предоставя като алтернативен вариант, паралелно с досегашната практика по приемане на ръчно попълнени заявления за български документи за самоличност (БДС).
На адрес: http://consulatebg.eu/ потребителят може:
- да прочете информация за необходимите документи за издаване на нужния му български личен документ(БЛД), както и за цените на услугите;
- да попълни електронно своето заявление за издаване на лична карта, паспорт и/или временен паспорт - следва да го разпечата с генерирания баркод и уникален номер (UIN) - http://consulatebg.eu/apply . Необходимо е да го носи със себе си в Консулската служба;
- да си направи онлайн резервация чрез генерирания UIN и запази час за обслужване в Консулска служба на Посолството на Република България в Минск - http://consulatebg.eu/book
- впоследствие да проверява онлайн дали заявените от него български лични документи са пристигнали в Консулската служба - http://consulatebg.eu/status
Новата електронна услуга е напълно безплатна, достъпна 24/7 и не изисква притежаването на цифров подпис.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Свидетелство за управление на МПС
Общи условия
Всеки български гражданин, пребиваващ в чужбина, с изключение на държавите-членки на ЕС, може да подаде заявление за подмяна на свидетелство за управление на МПС в дипломатическо или консулско представителство.
В представителството, в което има техническа възможност, консулското длъжностно лице, при приемане на заявлението, заснема с цифрови устройства подписа и лицето на заявителя.
Срокове
Когато заявлението за подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство е прието в дипломатическо или консулско представителство на Република България в чужбина, срокът за издаването му от МВР е до 75 дни.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението СДВР връща отговор до представителството относно възможността за издаване на СУМПС.
В случай че има пречка за издаване на СУМПС поради определени несъответствия на попълнените данни, представителството уведомява заявителя в срок до 7 работни дни за необходимостта от тяхното отстраняване.
В случай че в срок до един месец от уведомяването на заявителя всички несъответствия не бъдат отстранени, процедурата по искането за издаване на СУМПС се прекратява.
Изискване за снимка
В представителствата, в които няма техническа възможност за заснемане с цифрови устройства на подписа и лицето на заявителя, се изисква освен подаване на заявление за издаване на СУМПС, да се приложи и снимка.
Изпращане на заявленията за СУМПС
Приетите по този начин заявления за издаване на СУМПС могат да се изпращат до представителствата от Министерството на външните работи:
- по служебен път;
Получаване на документа
СУМПС се издава от СДВР. Справка, дали новоиздаденият СУМПС е получен в съответната консулска служба може да бъде направена в раздела „Получени БЛД в Консулската служба“ на интернет-страницата https://www.consulatebg.eu/status.
Консулските служби предоставят информация по телефон, електронна поща и пр. за получените документи за самоличност.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Заявление за издаване/подмяна на български лични документи