Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Нидерландия, Хага, Посолство на Република България

Свидетелство за съдимост, писмо за смяна на шофьорска книжка с нидерландска и сключване на граждански брак в посолството

Свидетелство за съдимост - Всеки български гражданин, пребиваващ временно или постоянно на територията на Нидерландия може  да подаде  молба и да получи  свидетелство за съдимост чрез консулската служба на посолството в Хага. Необходимо е да се идентифицирате с валиден документ за самоличност, който се проверява в НБНД.

За издаване на свидетелство за съдимост се събира такса от 13 евро и срокът за получаване е около 2 дни, но зависи от Министерство на правосъдието и не може да се гарантира. Писмото на посолството се получава лично всяка сряда от 13.00 до 16.00 часа. За да не се разкарвате, посолството може да Ви изпрати отговора по пощата, само око оставите при подаване на молбата си адресиран плик с марка, като посолството не носи отговорност ако писмото се изгуби по пощата, тогава ще следва да го получите лично.

 

Удостоверение от КАТ, при изгубена/окрадната или изтекла шофьорска книжка - В ДЧ на ЕС не се издават нови български СУМПС, а се преиздават на тяхна основа местни шофьорски книжки. Съгласно нидерландските закони ако живеете постоянно в страната следва да подмените шофьорската си книжка с нидерландска, преди  срокът на българското Ви СУМПС изтече или ако го загубите. Ако не изтекъл срокът отивате в общината в Нидерландия с 2 снимки и такса и те ще започнат процедура за смяната на шофьорската Ви книжка. Ако изгубите СУМПС или срокът му изтече, съгласно нидерландското законодателство следва да представите документ от КАТ/респективно посолството в Хага, че няма проблем СУМПС да бъде подновено с нидерландско.

За удостоверение от КАТ следва да се даде лично молба в посолството, с декларирана причина и прилагане на ф.к. на СУМПС или протокол за открадването му и/или декларация по чл.17 за изгубването му. Необходимо е да се идентифицирате с валиден документ за самоличност.

Срокът на услугата е около две седмици и зависи от КАТ, затова не може да се гарантира от посолството, а таксата е 20 евро. Писмото на посолството се получава лично всяка сряда от 13.00 до 16.00 часа. Посолството може да Ви изпрати отговора по пощата, само око оставите при подаване на молбата си адресиран плик с марка, като посолството не носи отговорност ако писмото се изгуби по пощата.

 

Сключване на граждански брак в Посолството - Необходими документи:

1. Декларация, че не съществуват пречки за сключване на брака;

2. Декларация за режима на имуществените отношения.

3. Медицинско удостоверение.

4. Паспорт или лична карта.

5. Паспорти или лични карти на двамата свидетели, които следва да са български граждани.

6. Молба за сключване на брак, заплаща се такса от 10 евро

7. Удостоверение за актуално семейно положение, издадено от общината по местоживеене в България, а за чужд гражданин от съответната държава, надлежно легализиран или от посолството й в Холандия и документ, че брак в посолството ще бъде признат.

8. Когато се сключва брак с чужд гражданин е необходимо българският гражданин да представи  и удостоверение за сключване на граждански брак от български гражданин в чужбина издадено от общината по постоянен адрес на местоживеене. 

Заявяването на ориентировъчна дата и час за сключването на гражданския брак става най-малко две седмици предварително след изпращане, копия от документите по имейла на КС [email protected], с телефон за връзка.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация