Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Нидерландия, Хага, Посолство на Република България

Декларация за непридружени деца и регистриране на актове за раждане, брак и смърт

Деца до 18 години, пътуващи непридружени - При дете/деца, пътуващи без придружител е необходимо при излизане от България да притежават декларация, подписана от двамата родители и заверена от Консулска служба на Посолството. При дете/деца, придружавани от един родител, то той  трябва да притежава пълномощно от другия родител; При дете/деца, придружавани от трето лице, то то трябва да притежава пълномощно от двамата родители. Пълномощно/декларация се заверява от Консулската служба на Посолството. Задължително е да се представи в Консулската служба също така  Акта за раждане на детето/децата.

При пътуване от Нидерландия се подписва декларация от единия/двамата родители, която се намира на страницата на нидерландските общини и тя не се нуждае от легализация. Посолството няма нищо общо с тези декларации и те се изискват от нидерландските общини.

 

Легализиране на акт за раждане и на акт за граждански брак изданени в Нидерландия - Акт за раждане и акт за граждански брак издадени в Нидерландия е задължително да се регистрират в България в рамките на 6 месеца. Регистрирането на актовете за раждане се извършва в общината в България по местоживеене на майката, ако е българска гражданка, а на граждански брак се извършва в общината по местоживеене в България на съпругът, ако е български гражданин. Ако не можете да отидете лично в България може да направите пълномощно на близък.

Препоръчително е да извадите многоезичен акт за раждане и акт за граждански брак, защото те не се нуждаят от превод и легализация и са напълно равносилни на национални актове с апостил и превод. Ако впоследствие от българската община изискат превод той може да се направи в България.

 

Регистриране на смъртен случай - Смъртен случай с български гражданин, настъпил в Нидерландия, се регистрира в общината по адресната му регистрация в България от неговите роднини. За целта издаденият Смъртен акт в Нидерландия е необходимо да се завери с апостил в съда по местоиздаване и преведе от заклет преводач регистриран в посолството, след което се завери превода в посолството. При транспортиране на тленните останки в България задължително следва да има заверен и преведен смъртен акт, ако не е многоезичен.

Препоръчваме издаването на многоезичен препис от смъртен акт, защото той не се нуждае от апостил, превод и заверка. Ако от българската общината впоследствие изискат превод той може да се направи в България.

Посолството няма ангажимент по транспортирането на тленните останки, това се извършва от наета от лицето нидерландска траурна агенция, която урежда всички необходими документи.

Преди се издаваше паспорт за труп, сега повечето погребални агенции не го изискват, защото не им е необходим, но ако искат посолството ще издаде такъв само на погребални агенции, защото техните данни са необходими за това.

Урната с тленните останки можете да пренесете сами, но следва да е добре запечатана, и като придружаващ документ ви е необходим многоезичен акт за смърт и документа за кремацията

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация