Дипломатически представителства

Австралия и Океания

Азия

Африка

Европа

Северна Америка

Южна Америка

Нидерландия, Хага, Посолство на Република България

Всичко за нови и изгубени български документи

Онлайн апликиране за български документи за самоличност - Услугата предоставя възможност на български граждани за попълване на заявления за български документи за самоличност (БДС) онлайн и записване на час за подаване на заявления за БДС на следния интернет адрес:  https://www.consulatebg.eu

Спазвайте следните стъпки:

1) Попълнете правилно Електронното заявление;

2) Проверете текста и се уверете, че сте попълнили всички необходими полета и едва след това натиснете бутона “Попълних вярно заявлението. Генерирай баркод и UIN и отпечатете заявлението.

3) За запазване на час изберете опцията „Онлайн запис за БДС” в полето „Консулска служба” и от падащото меню, изберете „ Хага, Нидерландия“. Попълнете Вашите данни в съответните полета. От Вашето електронно заявление впишете/откопирайте генерирания и запазения в предната стъпка №2 UIN номер -  това са цифрите под баркода, подобен на този в борна карта. В календара проверете наличните свободни часове и изберете удобен за Вас ден и час и натиснете бутон „Запазване на дата и час за подаване на документи“ . Може да запазвате часове, само ако са в зелено. В случай, че са в червено това означава, че някой вече е заел желания от Вас час.

4) На електронния адрес, който сте посочили при регистрацията си, ще получите имейл от  [email protected]  , чрез който трябва да потвърдите запазения час, като натиснете върху линка в рамките на 24 часа. След това линка става невалиден и резервацията Ви отпада.

След като изпълните описаната по-горе процедура, моля, заповядайте в запазения ден и час с принтираното заявление и потвърждението на часа и необходимите документи.

 

Издаване на паспорт - При подаване на заявление за издаване на паспорт е необходимо да бъде представен предходен паспорт, ако такъв е издаван. При подаване на заявление за издаване на първи паспорт се представя лична карта или акт за раждане. При подаване на заявление за загубен или откраднат паспорт се представя лична карта, при липса на такава акт за раждане. Ако липсва такъв са необходими двама свидетели български граждани с валидни български документи за самоличност, които попълват декларация, че лицето е това, за което се представя. Заявлението  се попълва предварително, може и по интернет, прослушай рубриката електронно обслужване, подаване на заявления за български документи за самоличност. Снимките се правят на място в консулската служба.

След издаване на паспорт от МВР, той се изпраща чрез МВнР до посолството в Хага, което уведомява заявителя за издадения му документ по телефона, освен ако документа не се изпраща по куриер до къщи, когато няма уведомление.

За обикновена услуга срокът е до 45 дни, а за бърза до 30 дни.

Таксите са налични в интернет.

Задължително е да имате запазен час, което става автоматично по интернет при онлайн попълване на заявлението или на консулския телефон 070 358 4688 от 14 до 15.30 часа всеки работен ден .

 

Издаване на лична карта - При подаване на заявление за издаване на лична карта е необходимо да бъде представена предходна лична карта, ако такава е издавана. При подаване на заявление за загубена или открадната лична карта се представя паспорт или акт за раждане. Ако не притежавате нито едното са необходими двама свидетели български граждани с валидни български документи за самоличност, които попълват декларация, че лицето е това, за което се представя. Заявлението се попълва предварително, може и по интернет, прослушай рубриката онлайн подаване на заявления за български документи за самоличност. В консулската служба се заснема с цифрови устройства лицето, затова не е необходима снимка.

При подаване на заявления за лична карта на лица между 14 и 18 е необходимо личното присъствие на поне на един родител и детето като се представят удостоверение за раждане на детето, документи на родителите и предишен документ на детето ако има издаден.

След издаване на лична карта от МВР, тя се изпраща чрез МВнР до посолството в Хага, което уведомява заявителя за издадения му документ по телефона, освен ако документа не се изпраща по куриер до къщи, когато няма уведомление.

Лична карта - за обикновена услуга срокът е до 45 дни, а за бърза до 30 дни.

Задължително е да имате запазен час, което става автоматично по интернет при онлайн попълване на заявлението или на консулския телефон 070 358 4688 от 14 до 15.30 часа всеки работен ден.

 

Временен паспорт - Временният паспорт (пасаван) е със срок на валидност 2 месеца И Е СЪОБРАЗЕН С НЕОБХОДИМОТО ВРЕМЕ ЗА ЗАВРЪЩАНЕ В БЪЛГАРИЯ. Освен за директно връщане в България, посолството не гарантира приемането на временния паспорт от трети страни и не носи отговорност при евентуален отказ да се приеме временния паспорт.

При спешни случай не е необходим час за подаване на заявление за издаване на временен паспорт, но следва да бъде представено удостоверение за раждане. Ако не се притежава такова са необходими двама свидетели български граждани с валидни български документи за самоличност които попълват декларация, че лицето е това, за което се представя. Снимките се правят на място в консулската служба като се заснема с цифрови устройства лицето и неговия подписа  и пръстови отпечатъци.

Заявлението се регистрира и се изпраща за съгласуване с МВнР, което от своя страна, след извършване на необходимите проверки, уведомява посолството в Хага за своето становище за издаване на искания временен паспорт.

Срокът за издаване на временен паспорт е 3 работни дни и не може да бъде издаван същия ден, освен при представяне на самолетен билет за пътуване същата вечер или на другия ден..

Стойността на временния паспорт е 50 евро за обикновена услуга – до 3 работни дни и за издаване същия ден  е 75 евро.

Не трябва да имате запазен час само при спешен случай, загубване/откраднати документи при предварително закупен самолетен билет, смъртен случай, болест, за които се представя документ.

Живеещите извън Нидерландия може да апликират само онлайн и си запазят час само онлайн и ще бъдат приемани само ако имат запазен час онлайн. Спешни случай на българи от Германия, Белгия и др. страни следва да се обслужват в посолствата и консулствата на България в тези страни и няма да бъдат третирани като спешни в КС Хага, тоест няма да се издават временни паспорти същия ден.

При подаване на документи за издаване на временен паспорт на дете, родено в Нидерландия или друга страна до навършването му на 1 година, се представя многоезично излечение от акт за раждане, което не се нуждае от апостил и превод или акт за раждане, снабден с Апостил и превод от заклет преводач регистриран в посолството. След навършване на 1 година на детето, за да се издаде пасаван се приема само български акт за раждане с ЕГН.

 

Ускорено доставяне на нови български документи и доставката им по куриер до къщи

 

От октомври 2019 г. може да получите новият си паспорт и лична карта в къщи като при подаване на заявлението донесете в КС два предплатени плика да изпращане на документа и връщане на подписан документ за получаването, както и за връщане на старите документи ако има такива. Не може да се изпращат предплатени пликове по-късно, защото закона не го позволява и е задължително да има и втори плик за връщане на подписания документ за получаването, защото закона го изисква. Предплатената услуга следва задължително да е за вземане на пликовете от посолството, не за занасянето им в офис на фирмата.

 

Срокът на бърза услуга е до 30 дни. Заплаща се допълнително в КС 10 евро към цената на услугата за паспорт или лична карта и задължително следва да се заплати по банков път към DHL 38,29 евро, не на посолството. На платежния документ като основание за превода се записва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ID card/passport  renewal и трите имена на лицето, на което ще бъде издаден документът за самоличност. Необходимо изписването на всички лица, когато се подават документи на семейство. Сканираната разпечатка на плащането или снимката й с телефон се изпраща на имейла на КС.

 

Изгубени и намерени паспорти, лични карти и шофьорски книжки - Всички изгубени или откраднати документи за самоличност на български граждани, които са предадени в посолството се съхраняват в Консулската служба 1 месец. След това документите се връщат в България на органа, който ги е издал.

Всеки български гражданин, пребиваващ на територията на Нидерландия, който е загубил или са му откраднали паспорт, лична карта или шофьорска книжка, следва да декларира писмено този факт в посолството, за да бъдат обявени за невалидни, като не се приема информиране по пощата, с имейл или по телефона, защото противоречи на разпоредбите. Излишно е да претендирате, че вашият случай е изключение

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемане Отказ Повече информация